0. zastanów się po co robisz stronę ?
wbrew pozorom to ważne.- czy strona ma przedstawiać ofertę i kropka.
- czy ma być piękna ?
- czy nie potrzebujesz stosu informacji, a jedynie pokazać co robisz ?
- a może stawiasz na animacje, nowości etc.. ?
cel - jaki ma spełniać witryna, ważne aby było to wiadome od początku, ponieważ w końcowym efekcie
strona może wyjść jak choinka na święta.
1. rozplanuj najważniejsze elementy na swojej stronie,
czytelność / użytecznośćlogo po lewej, menu na prawo - ot takie standardy, :)
niestety jeżeli grafik nie ma dużego doświadczenia złamanie tego schematu skończy się to źle.
lepiej iść w standardy i dobrze je wykonać, niż tworzyć innowacyjne strony wg. zaleceń kolegi obok.
2. nieprzeładowana grafika / mniej znaczy więcej.
nie twórz niepotrzebnych ozdobników, zapychaczy, zapełniaczy pustego miejsca na stronie,
jeżeli wszystko jest podkreślone to na prawdę nic nie jest.
pamiętaj - ważne elementy powinny być wyróżnione - delikatnie, to wszystko.
w obecnych czasach użytkownik nie zachwyca się pięknym tłem, kolorym mazakiem, czy po raz 100-tny
oklepanym sformułowaniem o profesjonalności, usług, wszędzie dookoła jest tym atakowany.
jeżeli Twoja strona jest rzetelna, firma oferuje naprawdę dobre usługi, strona powinna o tym informować,
w sposób prosty, najlepiej od razu na stronie głównej, bez zbędnego przeładowania,
jeżeli całość będzie klarowna, prosto podana dla użytkownika to wystarczy - strona się obroni.
która pojawia się wszędzie,
słowem: zaglądnij o 2,3 strony dalej., zmień stocka.
3. zdjęcia / slider / baner
na miły Bóg, nie powtarzaj już utartych biznesowych korporacyjnych Panów w garniturach, wystających z za biurka, uścisków dłoni, kupki pieniędzy, uśmiechniętej Pani ze stocka, blondyna #1 - tak , o tej mówie,która pojawia się wszędzie,
słowem: zaglądnij o 2,3 strony dalej., zmień stocka.
4. mapka / kontakt / telefon
czyli fajnie aby kontakt / telefon był zawsze widoczny, a mapka w kontakcie duża z zoomem na miasto, lub okolicę - zależnie od wielkości firmy, usług etc.
5. promocja
- zadbaj o unikalność treści, a odwiedzający się znajdą,
- zadbaj o kilka ważniejszych wpisów w katalogach,
- założ bloga,
- zadbaj o otoczenie strony - dobre otoczenie to klucz
- jeżeli myślisz o seo + sensownych pozycjach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz