logo bog

wtorek, 2 lipca 2013

Jak zaprojektować stronę #1

Czyli dobra strona od podstaw, nie zagłębiając się w techniczne aspekty, poniżej krótki zestaw prostych porad, o których nie zawsze pamiętamy.




0. zastanów się po co robisz stronę ?

wbrew pozorom to ważne.

  • czy strona ma przedstawiać ofertę i kropka.
  • czy ma być piękna ?
  • czy nie potrzebujesz stosu informacji, a jedynie pokazać co robisz ?
  • a może stawiasz na animacje, nowości etc.. ?

cel - jaki ma spełniać witryna, ważne aby było to wiadome od początku, ponieważ w końcowym efekcie
strona może wyjść jak choinka na święta.

1. rozplanuj najważniejsze elementy na swojej stronie, 

czytelność / użyteczność
logo po lewej, menu na prawo - ot takie standardy, :)
niestety jeżeli grafik nie ma dużego doświadczenia złamanie tego schematu skończy się to źle.
lepiej iść w standardy i dobrze je wykonać, niż tworzyć innowacyjne strony wg. zaleceń kolegi obok.

2. nieprzeładowana grafika / mniej znaczy więcej.

nie twórz niepotrzebnych ozdobników, zapychaczy, zapełniaczy pustego miejsca na stronie,
jeżeli wszystko jest podkreślone to na prawdę nic nie jest.

pamiętaj - ważne elementy powinny być wyróżnione - delikatnie, to wszystko.

w obecnych czasach użytkownik nie zachwyca się pięknym tłem, kolorym mazakiem, czy po raz 100-tny
oklepanym sformułowaniem o profesjonalności, usług, wszędzie dookoła jest tym atakowany.

jeżeli Twoja strona jest rzetelna, firma oferuje naprawdę dobre usługi, strona powinna o tym informować,
w sposób prosty, najlepiej od razu na stronie głównej, bez zbędnego przeładowania, 
jeżeli całość będzie klarowna, prosto podana dla użytkownika to wystarczy - strona się obroni.

3. zdjęcia / slider / baner

na miły Bóg, nie powtarzaj już utartych biznesowych korporacyjnych Panów w garniturach, wystających z za biurka, uścisków dłoni, kupki pieniędzy, uśmiechniętej Pani ze stocka, blondyna #1 - tak , o tej mówie,
która pojawia się wszędzie,
słowem: zaglądnij o 2,3 strony dalej., zmień stocka.

4. mapka / kontakt / telefon

czyli fajnie aby kontakt / telefon był zawsze widoczny, a mapka w kontakcie duża z zoomem na miasto, lub okolicę - zależnie od wielkości firmy, usług etc.

5. promocja

  • zadbaj o unikalność treści, a odwiedzający się znajdą,
  • zadbaj o kilka ważniejszych wpisów w katalogach,
  • założ bloga,
  • zadbaj o otoczenie strony - dobre otoczenie to klucz
  • jeżeli myślisz o seo + sensownych pozycjach. 

Brak komentarzy: